Telefonische bereikbaarheid
Op werkdagen tussen 08:00-17:00 uur is de praktijk telefonisch bereikbaar.
Als u het nummer van de praktijk belt, krijgt u een keuzemenu om u sneller en beter van dienst te kunnen zijn:
- Toets 1 voor zeer dringende situaties.
- Toets 2 voor het aanvragen van een herhaalrecept via de receptenlijn.
- Toets 3 voor contact met de assistente, of blijf aan de lijn en maak geen keuze.
- Toets 8 voor meer informatie over het coronavirus.
De telefoonlijnen worden veel gebruikt en kunnen dus wel eens bezet zijn. U helpt de assistente door het gesprek kort en duidelijk te houden.
Triage:
Om ervoor te zorgen dat u bij de juiste hulpverlener terechtkomt en er voldoende tijd voor u gereserveerd wordt, zal de assistente u vragen kort de reden van uw bezoek te noemen. Zo nodig zal zij de klachten verder uitvragen. In overleg met u zal zij vervolgens een telefonisch advies geven, een afspraak voor u maken, zorgen dat u teruggebeld wordt, of een visite afspreken. Als u er bezwaar tegen heeft om de reden van u bezoek te melden, dan kunt u dat aangeven. De assistente zal dan wel vragen of u aan een enkel consult voldoende heeft.
Afzeggen afspraak Belt u de assistente tijdig wanneer een eerder gemaakte afspraak niet door kan gaan. Indien u de afspraak niet tijdig (24 uur van tevoren) annuleert, worden hier kosten voor in rekening gebracht.